zpět

Daniel Večeřa: Chci zrealizovat vize, které nastavil Milan Hradil

Daniel Večeřa Historie firmy HP TRONIC se začala psát již v roce 1990. Na počátku byla osobnost pana Milana Hradila a jediná elektroprodejna, která prakticky existuje dodnes. Činnosti firmy ale brzy Hradil rozšířil a koncem minulého století již patřila firma mezi lídry na trhu s elektrospotřebiči v republice. V roce 1999 postihla firmu tragédie v podobě úmrtí zakladatele Milana Hradila a do role generálního ředitele se postavil tehdy devětadvacetiletý Daniel Večeřa.

Přibližte prosím vznik společnosti HP TRONIC.

První podnikatelské kroky firma HP TRONIC udělala ve zlínském regionu už v roce 1990. Na úplném začátku byla jedna elektroprodejna na ulici Kvítková ve Zlíně. Ta byla později přemístěna na ulici Školní, kde ji naše firma provozuje dodnes. Zanedlouho se však zakladatel a duchovní otec firmy Milan Hradil rozhodl rozšířit své aktivity o velkoobchodní činnost. To se v počátku týkalo pouze drobných domácích elektrospotřebičů, vždyť ve své době HP TRONIC přivezl do republiky každý druhý spotřebič značky MOULINEX, později byl sortiment nabízený velkoobchodně rozšířen o spotřební elektroniku a velké domácí elektrospotřebiče. Během let 1994 až 1997 se stal HP TRONIC jedním z největších prodejců tohoto sortimentu v České republice.

Který impuls odstartoval úspěchy firmy?

Významným impulsem v podnikatelských aktivitách HP TRONICu byl okamžik, kdy se Milan Hradil v roce 1997 rozhodl inzerovat speciálně vytvořenou nabídku vybraných domácích spotřebičů prostřednictvím letáku PROTON, který byl a dodnes je distribuován pravidelně do téměř každé domácnosti v České republice. Tady se znovu projevila schopnost Milana Hradila vidět několik let dopředu. Ukázalo se totiž, že to byl rozhodující prvek, díky němuž se nám podařilo vytvořit pevnou síť ze silných elektroprodejen provozovaných nezávislými prodejci, která je dnes velké většině zákazníků známá pod značkou EURONICS. Počtem svých prodejen, kterých je aktuálně 174 a zřejmě i obratem se jedná o největšího prodejce elektro na českém trhu.

Proč jste pro Vaše prodejny zvolili zrovna název EURONICS – nebylo to příliš tendenční, možná až laciné?

To určitě ne, a to především z toho důvodu, že název EURONICS jsme si nezvolili, nýbrž jsme ho převzali. Vlastníkem této značky je společnost EURONICS Intl. sídlící v Nizozemí. Tato společnost vznikla z popudu několika národních organizací, které v dané zemi sdružovali nezávislé prodejce elektro, a to už počátkem 90. let. Mezi zakládajícími členy byly národní organizace v Německu, Nizozemí, Itálii, Španělsku a Belgii. Cílem EURONICS Intl. je vytvořit protiváhu nadnárodním řetězcům typu DIXONS (u nás Electroworld), Mediamarkt nebo KESA (u nás Datart). Naše organizace, s původním názvem PROTON, se stala členem, resp. spolumajitelem tohoto mezinárodního ”sdružení“ v roce 1999 a od té doby jako název sítě svých elektroprodejen využívá jméno EURONICS.

Vaše společnost je ve Zlínském kraji známá rovněž (pro mnohé možná především) jako provozovatel několika hotelů a sjezdovek ve Velkých Karlovicích.

Velké Karlovice Tuto činnost začala naše společnost rozvíjet již v roce 1996 a iniciátorem byl samozřejmě Milan Hradil. Řekl bych, že hlavními impulsy, které Milana vedly k rozhodnutí rozvíjet tyto aktivity byla láska k Valašsku, k tamní přírodě a k tamním lidem a potom taky to jeho vizionářství, kdy byl přesvědčen, že znovu přijde čas, kdy tento krásný a kdysi (v dobách ROH) velmi oblíbený kout naší země bude znovu objeven a stane se velmi atraktivní turistickou destinací. I tato jeho vize se naplňuje a dnes jsme svědky stále rostoucí obliby Velkých Karlovic jako místa, kde lidé chtějí trávit svůj volný čas.

Jak tyto aktivity souvisí s prodejem elektrospotřebičů?

Je zřejmé, že na první pohled těch souvislostí mnoho není. Pokud se ale člověk podívá pozorně, je až překvapený, kolik synergií lze nalézt. A to, že se takto snažíme na věci dívat, je podle mě jeden z významných faktorů úspěchu naší firmy.

Čím si vysvětlujete rostoucí oblibu svých středisek ve Velkých Karlovicích?

Těch důvodů je zřejmě několik a jsou jak objektivní, tak i subjektivní. Jedním z objektivních důvodů je jistě to, že se celá naše společnost vyvíjí, lidé již mnoho let hodně cestují do zahraničí, sbírají spoustu zkušeností a porovnávají. Zároveň bohatnou, jsou náročnější a taky pohodlnější, stále více mají jasno v tom, že jejich volný čas je velmi vzácný a taky v tom, jak jej trávit, aby jim to přinášelo radost. A tak, když naleznou prostředí, které jim toto všechno může splnit, za rozumný peníz a v blízkosti jejich domova, začnou ho využívat. Dalším objektivním důvodem je skutečnost, že firmy a ostatní organizace si stále více uvědomují, že jejich nejdůležitějším kapitálem jsou jejich zaměstnanci a čím dál více se snaží hledat způsoby, jak tento kapitál zkvalitnit a posílit. Uvědomují si, že velmi efektivním nástrojem jsou různé vzdělávací programy. Stále více si rovněž uvědomují potřebu pečovat o své zákazníky a snaží se hledat formy této péče a jednou z nejefektivnějších forem jsou různé incentivní programy. Lze pozorovat, že z výše uvedených důvodů objektivně roste poptávka po zařízeních našeho typu. A tady se dostáváme k těm subjektivním příčinám, kdy neustálou snahou naší firmy je reagovat na poptávku, předvídat ji a s dostatečným předstihem vytvářet na našich provozech právě takové prostředí, které bude schopno tuto poptávku uspokojit.

Můžete být trochu konkrétnější? V čem spočívá prostředí, které se snažíte na svých hotelech vytvářet?

Velké Karlovice Tak tedy velmi stručně. V oblasti ubytování je naším cílem nabídnout služby na úrovni, která převyšuje deklarovaný standard, v oblasti zázemí pro školení a vzdělávání nabízíme technicky dobře vybavené prostory a na hotelu Lanterna pak máme dokonce možnost distribuovat individuální audio signál do jednotlivých pokojů. To je neocenitelná výhoda zejména pro pořádání turnusů výuky jazyků. Co se týče odbytu, tak zde se snažíme nabízet špičkovou, moderní gastronomii, která snese evropské srovnání. Velmi oblíbenou aktivitou je v současnosti wellness, kde klientům nabízíme prostředí a služby, které kopírují nejmodernější evropské trendy. Pro volnočasové aktivity bohatě využíváme kombinaci krásné přírody a vytvořeného sportovně relaxačního zázemí s lanovým centrem, tenisovými a squashovými kurty, bowlingem, skvělými podmínkami pro lyžování, cykloturistiku a golf.

Co je hlavním motorem aktivit ve Velkých Karlovicích?

Int Pro firmu HP TRONIC jsou aktivity v turistické oblasti Velkých Karlovic velkou historickou výzvou, určitě je silným motivem touha zrealizovat vizi, se kterou Milan Hradil v Karlovicích své podnikání zahájil. I proto se tyto aktivity stávají pro HP TRONIC velmi významnou prioritou v rámci podnikání na území Zlínského kraje. Velmi pozitivní a motivující je rovněž výborná spolupráce s obecní a rovněž krajskou samosprávou.

Přejděme od hotelů zpět k hlavní činnosti Vaší firmy. V roce 2006 jste jako jediná firma na trhu elektro zahájili provozování tzv. web shopů. Můžete novou koncepci vysvětlit?

Vznikem web shopů jsme reagovali na rostoucí zájem zákazníků nakupovat elektroniku a domácí spotřebiče přes internet. V rámci nich nabízíme zákazníkovi kombinaci výhod prodeje v klasické kamenné prodejně, tedy zejména osobní přístup, vysokou odbornost personálu, a výhod nákupu přes internet, tedy zejména množnost vybírat si ze všech více než deseti tisíc položek sortimentu elektra a doručení zboží až domů kamkoliv po celé České republice.

Jak si aktuálně stojí firma HP Tronic na trhu firem s elektro v Evropě a v České republice? Jaké jsou další vize společnosti?

HP TRONIC se snaží reagovat na aktuální změny na trhu elektrospotřebičů. Proto významně na prodejnách rozšiřujeme koutek IT techniky, vestavných spotřebičů či automobilových navigací. I díky vysoce kvalitní a efektivní práci všech zaměstnanců patří HP TRONIC ke špičce v České republice. V rámci Evropy je pak EURONICS mezi top třemi obchodníky s elektrem.

 

Ing. Daniel Večeřa, v současnosti generální ředitel firmy HP TRONIC. Narodil se v roce 1970 ve Zlíně, je ženatý, má jedno dítě - dceru. Vystudoval Univerzitu Tomáše Bati ve Zlíně a po studiích pracoval pro HP TRONIC jako poradce v oblasti daní a účetnictví. Po smrti Milana Hradila, majitele firmy, se v roce 1999 stal generálním ředitelem firmy. Vzhledem ke své náročné práci nemá mnoho času na koníčky, ale rád cestuje. V životě se řídí heslem - Snažme se, abychom to, co neděláme dobře, dělali dobře a to, co děláme dobře, dělali nejlépe.

Markéta A. Tarabová | Zdroj: Firemní partner, mat



Diskuze k článku

vložit příspěvek


  • vložil: Patková
  • |
  • datum: 25.května 2021, 11:05

Bohužel nově zavedené podmínky prodeje zboží na kamenné prodejně jsou akorát na podání trestního oznámení. Vedení by se nad touto skutečností mělo zamyslet. Pokud prodejci nemohou (mají zakázáno) předvádět zboží na prodejně, nelze si zde odzkoušet funkčnost kýženého zboží, kde často sami nevědí co Vám na zařízení bude a nebude fungovat, jen co asi ano. Jste tedy odkázání na to, že Vám prostě něco vyberou a doma teprve zjistíte jak to se zakoupeným zbožím ve skutečnosti je. Pokud zjistíte, že zboží ale vůbec neodpovídá požadavkům, které jste prodejci kladl, aby splňovalo, tak při jeho vrácení máte smůlu, prostě zakoupené zboží na prodejně už nesplňuje odstoupení smlouvy do 14 dní.

Jinými slovy Vám může obchodník vybrat co se mu zachce s tím, že si to stejně na prodejně nemůžete ověřit a na stránkách se o zařízení nic moc nedočtete. No a vybrané zboží už nemůžete vrátit, protože jste ho už rozbalili a odzkoušeli, takže máte smůlu.

Za mě se do budoucna obchodům spadající pod HP TRONIC budu vyhýbat obloukem i kdyby měli levnější zboží než jiné prodejny a s tímto jednáním to doporučuji všem.

  • vložil: Prokop Mareš
  • |
  • datum: 23.května 2021, 19:22

Už se těším na prichod nové konkurence.
Veškeré elektro Berem z Reichu.lepsi ceny, žádné maxi slevy???????????? a podobně????.

  • vložil: Miroslav Stejskal
  • |
  • datum: 19.května 2021, 23:11

(Já)

Dobrý den. Prosím o opravu objednávky 1306204978. Nějakým nedorozuměním se popletla fakturační adresa. Správná je níže uvedená. Předem děkuji za opravu. Stejskal
Případně volat na mobil: xxxxxxxxx

(Lenka Benedová DATART)

Dobrý den, vzhledem k tomu, že se jedná o doklad do 10.000 Kč, který může mít formu zjednodušeného daňového dokladu, tak opravu nelze provést. Tyto doklady podle §30 zákona o DPH nemusí obsahovat správné náležitosti. (Pokud je chybná adresa, stačí přidat razítko se správnou.) Z důvodu velikosti naší společnosti a náročnosti systému tyto opravy neprovádíme.
S přátelským pozdravem

(Já)

Rád bych vás paní Benedová popřál pohodový den, ale jednoznačně si to za vaši aroganci nezasloužíte. Již jsem od vaší společnosti Datart (HP TRONIC Zlín, spol.s r.o.) koupil dost věcí a mám pocit, že za dost peněz. V dnešní době počítačů je to práce na pár minut. Moc mě to mrzí a rozhodně si tuto zkušenost nenechám pro sebe a rád se sní, pochlubím. Jak se říká, dokut nezaplatíš, tak nemáš. No což, tak nebudu mít.
Stejskal

  • vložil: zapletalová
  • |
  • datum: 11.února 2021, 15:44

To si z lidí děláte srandu????Funguje to hůř než kocourkov.Nezvládají jednu firmu natož víc.Datart hotová hrůza.Při problémech rovnou máte volat ombucmana.
To je opravdu jednání majitele firmy. Všechna čest.
Představa že tak bude fungovat zdravotnictví nebo domov pro seniory, se rovnou stěhuju.

  • vložil: Občan
  • |
  • datum: 12.ledna 2021, 08:08

Vážený,
už s těmi stupídními idiotskými reklamami unavujete. Výrobrk se buď dpodává sám bez reklan a nebo mu ani sebe stupídnějíší reklami nepomohou. Patrně u těch vašich ležáků platí ta druhá varianta.
Nespokojený občan.

  • vložil: Nespokojený zákazník
  • |
  • datum: 19.prosince 2019, 14:04

Tak hrozný přístup, ignoranci, pohrdání jsem nezažil při žádné reklamaci. Dejte si prosím do kupy reklamační oddělení.
Já se svých 18000,- za reklamované zboží domůžu klidně soudní cestou, ale vizitku kterou Vaší firmě udělám tu si za rámeček nedáte.

  • vložil: Vojta
  • |
  • datum: 8.srpna 2019, 14:31

Dobrý den. Moc si preju aby se tato spra a dostala k panu Danielu Vecerovi. Webove stranky mate hezke ale me trapi bordel ve firme Euronics. Uz od 22.07.2019 cekam pod ruznymi sliby marne na ibjed a ou a VYPLACENOU ledničku. Potesilo by me kdyby se vec konecne uzavrela.
Dekuji za bleskovou odpoved k reseni zalezitosti. Jedna se o o jednavku č.:1701635965

Reference
Pár slov

Specializujeme se na hotelový textil, reklamní textil a bytový textil. Ručníky, osušky, župany nebo jiné zboží si můžete prohlédnout v našem katalogu. Základní sortiment máme obvykle skladem. Nabízíme také celou řadu doplňkových služeb – od zakázkového šití až po vyšívání na ručníky, osušky a župany.

Info