zpět

Trendy z veletrhu HEIMTEXTIL 2011

wallBytové textilie podléhají módním změnám stejně jako oblečení. Znalost trhu a informace o trendech, barvách, vzorech a materiálech jsou základem úspěšného obchodu. Nové náměty pro bytový textil a nové směry v módě, designu a architektuře přinesl největší veletrh bytového textilu Heimtextil, který se konal od 12. do 15. ledna ve Frankfurtu.

Letošního ročníku se zúčastnilo 2601 vystavovatelů (nárůst 5%) ze 60 ti zemí a přijelo přes 73000 návštěvníků (nárůst 3%) ze 136 zemí. Nejvíc vystavovatelů z Evropy bylo z Německa, Turecka, Itálie, Španělska a Velké Británie, ze zámoří pak z Číny, Indie, Pákistánu, Tchajwanu a USA. Nálada na veletrhu byla velmi pozitivní. Jak vystavovatelé, tak nákupčí očekávají, že letošní rok bude výrazně lepší než ten loňský. Základním mottem příští sezony je čistá modernita a trvale udržitelný rozvoj. Veletrh Heimtextil představil celkem čtyři náměty pro bydlení pro rok 2011/12, které jsou publikovány na internetové stránce www.heimtextil-trends.com.

SOBRIETY Důraz na podstatné a tradiční

trendforum Námět se soustřeďuje na stálé hodnoty oproti sezonním krátkodobým trendům. Vychází z měnícího se chování spotřebitelů, kteří v posledních letech kladou větší důraz na kvalitu, řemeslnou poctivost, spolehlivost a trvanlivost, a nechtějí z těchto požadavků slevit ani ve finančně horších časech. Mění se nákupní chování nikoli standard. Spotřebitelé přemýšlejí o svém životním stylu a hledají produkty, ke kterým by si mohli vybudovat emociální vztah. Nová generace designérů znovu nalézá zapomenuté dovednosti, opět ožívají tradiční umělecké řemesla. Charakteristický je čistý, jasný a jednoduchý design.

MIX MASH Spojení high-tech s řemeslem, nového se starým

bathKombinují se a mísí, nové se vyrábí ze starého, barvy a vzory se vzájemně kombinují. Námět jasně ukazuje, jak jsou dnes tradice obrácené vzhůru nohama. Stylizované etnické vlivy nacházejí vyjádření v nových vzorech, tiscích a materiálech. Námět symbolizuje spojení globálních znalostí s lokálními výrobními prostředky. Emocionální síla a tradice řemesla spojená s inovacemi a efektivnější funkčností znamenají úspěšnou symbiózu high tech a uměleckého řemesla.

UTILITY Měnící se konzumní společnost

Světová finanční krize a ekologické katastrofy, stejně jako převis nabídky a nadbytek informací způsobují, že lidé se víc zamýšlejí nad dosavadním životním stylem. Při nákupu nyní rozhodují úvahy, co je skutečně důležité. Spotřebitele už omrzel design pro design. Námět Utility znamená jednoduchost, dostupnost a zve k užívání. Předměty a produkty navržené pro denní potřebu umožňují uživatelům vytvořit si k nim vztah a navozují pocit delší životnosti. Oslavuje se čistota, skromnost, střízlivost a jednoduchost.

WILDERNESS Zpět k původnímu

trendforumNáš svět je vysoce technizovaný a řízený konzumem, zatímco důvěra ve vlády, hospodářský systém a zásobování energií se otřásá v základech. Z těchto důvodů touží spotřebitelé po větší míře vlastní odpovědnosti. Chtějí realizovat takový způsob života, který by bral ohled na životní prostředí a trvale udržitelný rozvoj. Někteří radikálně mění svůj život a stěhují se na venkov, aby se víc spojili s přírodou. Objevuje se nový zájem o původní řemeslná umění, jako např. košíkářství. V designu se nehledá dokonalost, ale naopak individuální výraz, pro který je nedokonalost žádoucí. Vzniká nová organická estetika, která zachycuje přírodu ve všech jejích formách, vyjádřeních a materiálech.

zdroj: TextilJournal 2/2011



Diskuze k článku

vložit příspěvek


žádné příspěvky ...

Reference
Pár slov

Specializujeme se na hotelový textil, reklamní textil a bytový textil. Ručníky, osušky, župany nebo jiné zboží si můžete prohlédnout v našem katalogu. Základní sortiment máme obvykle skladem. Nabízíme také celou řadu doplňkových služeb – od zakázkového šití až po vyšívání na ručníky, osušky a župany.

Info